DIY - poduszka motylek

10.12.15


W dzisiejszym poście przedstawiam Wam krok po kroku jak uszyć poduszkę antywstrząsową, zwaną potocznie motylkiem. Zbiegiem okoliczności w momencie planowania uszycia swojej poduszki dla G., jedna z moich znajomych Nas odwiedziła i taką sprezentowała. Nie zniechęciło mnie to jednak do uszycia własnej.

Czego potrzebujesz? 
  • wykroju 
  • tkaniny, a dokładnie dwa kawałki o wymiarach ok. 40 x 27 cm 
  • nożyczki 
  • maszynę do szycia 
  • mydełko lub pisak 
  • wypełnienie (w moim przypadku są to kulki silikonowe) 
1. Przygotowanie wykroju

Na początek rysujemy na tekturze lub papierze wykrój, wycinamy go, a następnie składamy materiał na pół i wycinamy kształt poduszki. Pamiętajcie o tym, aby dodać zapas na szwy ok. 1-2 cm.



2. Szycie

Następnym krokiem jest zszycie poduszki po obwodzie. Najlepiej zacząć od połowy (w miejscu gdzie będą zgięcia) jednocześnie zostawiając ok. 5 cm otworu na wywrócenie na prawą stronę.



3. Wypełnienie

Odwracamy na prawą stronę i wypełniamy skrzydełka motylka kulkami silikonowymi (chyba, że macie skrawki materiału lub pozostałość po innej poduszce).


4. Kolejnym krokiem jest oddzielenie środkowej części poduszki. Ja wpięłam szpilki, aby wypełnienie nie przedostało się do części środkowej i po szpilkach przeszyłam poduszkę z obu stron. 

Dlaczego tak robimy? - ponieważ pod główką dziecka nie powinno być zbyt dużo wypełnienia. Jak wiemy do roku głowa powinna leżeć płasko, a nie być podniesiona w stosunku do reszty ciała.



5. Ostatni krok to wypełnienie części środkowej poduszki. Na koniec pozostaje zaszyć dziurę i gotowe! 



Prawda, że łatwe? :)


Zajrzyjcie na Facebook - przygotowałam dla Was świąteczny konkurs, w którym można wygrać poduszkę - wyniki 17.12.2015 roku :)

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Strona pełna inspiracji. Przejrzyste kroki. Stałam przed dylematem - kupić gotowy zestaw (poduszka, kocyk) czy uszyć samemu. Wygląda na to że nie tak trudno przygotować piękny zestaw dla Maleństwa, ale zobaczymy jak mi pójdzie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. A małe pytanko - uszyłam sama kocyk z podobnego zestawu tkanin ale pomimo szpilek i fastrygi wszystko się poprzesuwało. Co zrobić żeby tak się nie działo? Wygląda to kiepsko.

    OdpowiedzUsuń

Subscribe