Wyprawka dla malucha

28.11.15



Jeśli Wasz brzuch jest już całkiem sporych rozmiarów i dzięki temu możesz korzystać z kas w supermarketach dla "Mam z widoczną ciążą" to oznacza tylko jedno: Twój Maluszek rośnie i w ciągu najbliższych tygodni będzie zamierzał "opuścić swój obecny dom". Dlatego myślę, że jest to odpowiedni moment, żeby pomyśleć o wyprawce dla malucha. Jeśli jest to przed Tobą to mam nadzieję, że mój post pomoże w przygotowaniach, chyba, że już wcześniej o tym pomyślałaś to zachęcam do sprawdzenia czy aby na pewno o niczym nie zapomniałaś.


1. Wózek


źródło: lovebeingmom.blog.pl
Pierwszym ważnym elementem kompletowania wyprawki jest wózek. To bardzo trudny temat, gdyż wybór jaki mamy w sklepach jest tak ogromny, że każdy rodzic na początku nie wie czym różni się jeden wózek od drugiego. Po głębszym rozpoznaniu się w temacie możemy zauważyć również, że przedział cenowy też jest całkiem spory. Wózki nowe to mniej więcej od około 1400 zł do 10.000 / 15.000 zł. Co takiego mają te najdroższe, że tyle kosztują? Nie wiem :) Myślę, że na pewno chodzi o markę, design czy ich wielofunkcyjność. Ja mam wózek pożyczony od siostry marki X-lander. Jestem z niego bardzo zadowolona, gdyż spełnił się zarówno na jazdę po plaży, jak i po lesie. Jego zalety to przede wszystkim: duża i szeroka gondola, aluminiowy stelaż i pompowane koła. Gondole wymienia się na siedzisko spacerówki, oprócz tego można dokupić adaptery do fotelika np. firmy Maxi-Cosi. 

W zestawie z wózkiem są:
  • folia przeciwdeszczowa
  • parasolka
  • torba do wózka
  • moskitiera
  • osłonka na nóżki
  • adaptery

2. Fotelik samochodowy
źródło: maxi-cosi.com/pl-pl
Fotelik najlepiej przygotować już wcześniej. Włóż go do samochodu i niech już czeka na maluszka. Jest to bardzo ważny punkt, bo inaczej nie będziecie mogli wyjść ze szpitala. Warto też poćwiczyć wcześniej na pluszaku zapinanie dziecka w foteliku i samego fotelika w samochodzie. Nie będę polecać tutaj konkretnie danej firmy, tak jak w przypadku wózka - fotelik też mam pożyczony od siostry i spełnia swoją rolę.


3. Łóżeczko
źródło: allegro.pl
Kolejną istotną rzeczą jest oczywiście łóżeczko. Sklep IKEA ma w swojej ofercie bardzo ładne łóżeczka i ich dwu-funkcyjność na pewno skłoni nie jednych przyszłych rodziców do zakupu. Na czym ta dwu-funkcyjność polega? Można wyjąć jeden bok łóżeczka, gdy już dziecko będzie samodzielnie do niego wchodzić.
Więcej na: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00248567/

Poszukiwałam dla mojej pociechy łóżeczka z szufladą na dole i znalazłam je na allegro. Łóżeczko wykonane jest przez polską firmę. Jedyny minus to instrukcja obsługi. Czasami nie wiedziałam, które elementy do siebie pasują. Jednak IKEA w tym temacie jest najlepiej przygotowana. Plusem był zakup łóżeczka z materacem.

Ja wybrałam taki materac:
http://allegro.pl/materac-medyczny-danpol-gryka-pianka-kokos-120x60-i5364469147.html


Warto też położyć na materacu matę lub ochraniacz w razie gdyby maluszek nam w nocy się posiusiał. Można je zakupić w przystępnej cenie w IKEI:
- mata: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40150295/
- ochraniacz: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40143304/

Jedno i drugie nadaje się do prania w pralce w temperaturze 60 stopni.


4. Wanienka


źródło: sklepy24.pl
Osobiście polecam wanienkę ze stojakiem. Jest to bardzo wygodny gadżet. Nie trzeba się schylać, mamy ją wysokości pasa, a przede wszystkim wygodniej się trzyma dziecko. Dbamy w ten sposób również o swój kręgosłup. Dziewczyny po porodzie naturalnym uwierzcie mi - ta wanienka była zbawieniem :]

5. Akcesoria do pielęgnacji dziecka 

- nożyczki do paznokci
- szczotka / grzebień
- aspirator do nosa (tutaj więcej o wyborze aspiratora )
-olejek do kąpieli - polecam firmy Dada lub Mustela lub emolienty do kąpieli Oilatum lub Emolium przydatne w przypadku rumienia noworodkowego lub wysypki na ciele
- krem do twarzy - na zimę polecam firmy Nivea, a na lato firmy Chicco
- patyczki do uszu
- waciki
- Octenisept - idealny do czyszczenia kikuta pępowinowego oraz dla mamy na szybsze gojenie się ran po porodzie
- chusteczki nawilżające (jeśli nie będziesz chciała myć pupy dziecka przegotowaną wodą)
- krem do pupy - polecam Linomag, idealna konsystencja, dobrze się rozprowadza i nie podrażnia pupy. Oprócz takiego zwykłego kremu rekomenduje Sudocrem, ale tylko w przypadku gdy jest odparzenie, bądź wyszły krosty. Na codzienne stosowanie nie polecam, ponieważ wysusza skórę.
- sól fizjologiczna do oczyszczania nosa w postaci sprayu - ja kupiłam Sterimar

6. Przewijak

W moim domu łóżeczko córki stoi w sypialni i niestety nic więcej tam się już nie zmieści. Szukając przewijaka skupiłam się na dwóch rzeczach: abym mogła go położyć na łóżeczku i na pralce. Zakupiłam taki:
źródło: allegro.pl
Jeśli posiadasz więcej miejsca w swojej sypialni lub masz osobny pokój dla dziecka to polecam zakupić taką komodę na przewijak, którą później będziesz mogła wykorzystać np. w formie sekretarzyka / biurka.

7.  Smoczek / butelka
źródło: avent.com.pl
Tutaj zależy już od podejścia w wychowywaniu (w przypadku smoczka) oraz w ilości pokarmu. Jeśli będziemy chciały, bądź musiały karmić mlekiem modyfikowanym to butelkę na pewno warto kupić wcześniej. Nigdy nie wiadomo czy w szpitalu będziemy miały już pokarm czy nie. Ja posiadam butelki Nuk i Avent Philips. Jedną otrzymałam na bezpłatnych warsztatach "Bezpieczny maluch" w ramach konkursu, a drugą otrzymałam w zestawie ze smoczkiem w szkole rodzenia do której uczęszczałam na zajęcia. Moja córka toleruje obie pomimo innych smoczków. Ja karmię swoim mlekiem, ale zdarza się, że ściągam mleko laktatorem i butelka też się przydaje. Jeśli myślisz o zakupie laktatora to warto pomyśleć o takim do którego butelka kupowana osobno będzie pasować lub będzie w zestawie z laktatorem. Co do smoczka - nie mam opinii czy silikonowy jest lepszy od kauczukowego. Byłam na wielu prelekcjach przygotowujących przyszłe mamy do porodu i słyszałam przeróżne opinie, jednak sama do końca nie wiem, który jest lepszy. Ja skorzystałam z tych, które otrzymałam w prezencie.

8. Termometr bezdotykowy
źródło: techmed
Bardzo wygodny i praktyczny gadżet. Jeśli ktoś chce Wam sprawić prezent z okazji narodzin dziecka to polecam termometr bezdotykowy. Szybko mierzy dokładnie temperaturę, a co najważniejsze łatwy w obsłudze. Zauważyłam, że w szpitalu też już takimi się posługiwali i naprawdę fajna sprawa!

9. Jednorazowy podkład do przewijania 

Jeśli jesteś matką, która dużo zamierza z dzieckiem podróżować to polecam zakupić np. w Rosmannie jednorazowy podkład do przewijania:
http://www.rossmann.pl/Produkt/babydream-podklad-do-przewijania-dla-dzieci-10-szt,98505,6403,6055

Oczywiście sprawdzi się on też w domu.

10. Ubranka dla dziecka, pieluszki tetrowe, pieluchy jednorazowe oraz środki piorące do ubrań przeznaczone dla dzieci. 

Na pewno zastanawiasz się nad ilością ubranek. Wszystko zależy od tego czy dziecko będzie cały dzień w śpioszku czy zamierzasz je ubierać inaczej w ciągu dnia. Na pewno warto zaopatrzyć się kilka sztuk np. 7 śpiochów, 7 sztuk body itd. Zdarza się, że noworodka czy niemowlaka trzeba przebierać nawet kilka razy dziennie, więc i prania jest dużo. Świetną sprawą jest wymiana ubranek pomiędzy mamami. Wiadomo, że dziecko szybko rośnie i potem zdarza się, że czasami jeden ciuszek został założony tylko raz. Jeśli chodzi o środki piorące, powinno się kupić takie przeznaczone tylko i wyłącznie dla niemowląt i dzieci, ponieważ do roku dzieci mają tak delikatną skórę, że normalne proszki czy płyny używane przez nas na co dzień, podrażniłyby je na tyle, że mogłyby zrobić się nawet odparzenia na skórze. Dlatego warto nie ryzykować i chociaż do pół roku prać ubranka w specjalnych proszkach. Ja używałam marki Jelp oraz Lovela i jestem zadowolona. Najważniejsze to, żeby uprać ubranka świeżo kupione, bo nigdy nie wiemy z jakich specyfików były zrobione. To samo zalecałabym zrobić z koszulą do karmienia / porodu.

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania - to chętnie na nie odpowiem.

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Smoczki z zoltej gumy Sa masakryczne - szybko sie lasuja. Zdecydowanie bardziej polecam the z przezroczystej gumy!!

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja też osobiście wolę te z przezroczystej gumy :)

    OdpowiedzUsuń

Subscribe