DIY - Jak uszyć słonia?

14.4.16


Lubię pluszaki - w każdej postaci: słonia, misia, żyrafy czy kota. Przez dłuższy czas zastanawiałam się czy dam radę uszyć coś takiego. Za namową mojej przyjaciółki postanowiłam zmierzyć się z tym tematem i tak powstał słoń.

Jak się okazało - nie był wcale taki trudny jak mi się wcześniej wydawało i co mnie bardzo cieszy - moja córka od razu go pokochała. Jeśli masz ten sam dylemat co ja - to szykuj materiał i nożyczki! Nie zwlekaj i bierz się do pracy. Na pewno Ci się uda! Poniżej tutorial jak uszyć słonia krok po kroku. Powodzenia!

PRZYGOTUJ:
- tkaninę 
- polar minky
- kulki silikonowe
- lamówkę
- akcesoria krawieckie
- wykrój (z którego ja korzystałam): PDF

WYKONANIE:
Przygotuj wykrój słonia, szpilki i nożyczki


Złóż materiał na pół, zepnij szpilkami wykrój z tkaniną bawełnianą i wytnij poszczególne elementy.


Pamiętaj, aby zostawić zapas na szwy oraz przerwę na łączenie głowy słonia z tułowiem.


Poniżej prawidłowo wycięte elementy:


Wszystkie potrzebne elementy:


USZY:
Zepnij elementy ucha słonia szpilkami (prawymi stronami do siebie) i zszyj po obwodzie. Pozostaw miejsce na wywinięcie (niespięta szpilkami strona).



Tak to wygląda po wywinięciu:


Przyłóż ucho do tułowia zgodnie z narysowanymi liniami na wykroju. Dzięki temu poprawnie zszyjesz ucho z tułowiem.


Następnie zepnij głowę słonia do pozostałych części i zszyj.


Po zszyciu:


Tak samo przygotuj drugą stronę słonia.


OCZY:
Przyłóż wykrój głowy do zszytej wcześniej jednej strony słonia i zaznacz szpilką miejsce przyszycia oka. Jeśli masz na maszynie ściegi ozdobne - użyj maszyny do tego celu - będzie szybciej. Moja maszyna ma niewiele ściegów, więc ja wycięłam oczy z filcu.



Następnie przyłożyłam oczy w miejsce szpilki i przyszyłam oczy ręcznie:


OGON:
1. Przygotuj fragment lamówki - to od Ciebie zależy jak długi ma on być.
2. Złóż końce na pół i zepnij szpilką
3. Zszyj za pomocą maszyny 
4. Złóż na pół
5. Ponownie zszyj po długości
6. Zawiąż jeden koniec nitką


Przyłóż wykrój tułowia słonia i zaznacz szpilką miejsce, w którym trzeba przyszyć ogon.



Zepnij obie strony prawą stroną do siebie i zszyj po obwodzie. Zaznacz podwójnymi szpilkami miejsce, w którym zostawisz dziurę na wywinięcie tkaniny na prawą stronę.



Słoń po zszyciu:


Natnij "szwy" (jak na zdjęciu) po całym obwodzie. Dzięki temu, nie będzie się marszczyć tkanina na zgięciach, po wypełnieniu kulką silikonową. Uważaj tylko żeby nie przeciąć zszycia.



Wywijamy na prawą stronę i wypychamy kulką silikonową lub innym wypełnieniem.


Zszyj ręcznie pozostawioną dziurę ściegiem krytym.


i GOTOWE!


***
Jeśli skorzystałeś z mojego tutorialu - pochwal się swoim słoniem w komentarzu. Chętnie zobaczę twoje dzieło :)

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Jak tak czytam, takie to proste się wydaje. Aż chce się szyć!

    OdpowiedzUsuń
  2. No cudnie wyszedł. Nie dziwię się, że córeczce się podobał:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny, szkoda ze mam dwie lewe rece do szycia :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Super słoń, uwielbiam prace ręczne, ale do szycia mam dwie lewe ręce :)

    OdpowiedzUsuń

Subscribe