DIY - Jak uszyć bluzę dresową dla dziecka?

5.1.16


Bluza dresowa dla niemowlaka to moim zdaniem coś co każdy maluch musi posiadać w swojej szafie. Jest przede wszystkim idealna na jesienne i zimowe spacery oraz w domowym zaciszu spełnia swoje przeznaczenie w poznawaniu świata. Wygoda, wygoda i przede wszystkim wygoda. Bluzę postanowiłam uszyć z wykroju z gazety OTTOBRE. Jeśli nie posiadasz gotowego wykroju, można również odrysować kontury od innej bluzki dziecka, którą posiadacie w swojej szafie.

Czego potrzebujesz? 
  • OTTOBRE 1/2015 / bluzka dziecka do odrysowania wykroju 
  • tkanina dresówka 
  • ściągacz o szerokości 10 cm 
  • maszyna 
  • nici 
  • mydełko krawieckie / kredka 
INSTRUKCJA KROK PO KROKU

1. Odrysowany wykrój poszczególnych elementów bluzy (rękawy, przód i tył) zepnij szpilkami z materiałem i zaznacz mydełkiem krawieckim na tkaninie kontury danego szablonu. 


Pamiętaj o tym, aby odrysowywać wszystko na podwójnie złożonym materiale - prawą stroną do środka. Do obwodu każdego z elementów dodaj ok 1-2 cm zapasu na szwy. 


2. Następnie każdy element wytnij zgodnie z zaznaczoną linią 


3. Kolejnym etapem jest połączenie ze sobą wszystkich wyciętych elementów za pomocą szpilek. Przypinamy prawą stroną do prawej. 


4. Zszyj przypięte części. 


5. Złóż bluzę, żeby nabrała kształtu i zszyj. 


6. Tak wygląda bluza po zszyciu: 



Ja najpierw tak obszyłam, a później ściegiem owerlokowym.

Ściągacze:

1. Rękaw
  • Ściągacze można narysować na oko. Do rękawów potrzebujesz 2 sztuki. Powinny być kilka centymetrów węższe od “dołu rękawa”. 
  • Złóż ściągacz na pół, lewą stroną do lewej. Następnie złóż po raz kolejny na pół przykładający jeden koniec z drugim i zszyj w miejscu przypięcia szpilek. 
  • Zszyty ściągacz przyłóż prawą stroną do prawej strony rękawa, tak aby szycie ściągacza było na zewnątrz. Szyjąc naciągnij lekko ściągacz. 
  • Po zszyciu odwracamy na prawą stronę.




Podpowiedź: naciągając ściągacz przypnij go szpilkami od razu do materiału. Ułatwi to zszywanie ściągacza z materiałem.

* Na zdjęciach są pokazane już ściągacze do rękawów i dołu bluzy

2. Dół bluzy
  • Zmierz najpierw obwód dołu bluzy i przygotuj ok 30% mniejszy rozmiar na długość, a na szerokość wystarczy 10 cm. 
  • Składamy tak samo jak w przypadku rękawów i dekoltu i zszywamy. 
  • Przyłóż prawą stroną do prawej i zszyj ściągacz z materiałem ściegiem owerlokowym. Pamiętaj, żeby dokładnie przypiąć wcześniej szpilkami szew ściągacza z boku bluzy, aby po odwróceniu na prawą stronę, szwy bluzy i ściągacz łączyły się. Szyjemy naciągnięty ściągacz jak w poprzednich przypadkach. 


3. Dekolt
  • Ten ściągacz przygotuj np na szerokość do 4 cm lub troszkę większą. Będziesz go składać na pół dlatego wyjdzie Tobie wąski pasek. Długość musi być kilka cm mniejsza od obwodu dekoltu. 
  • Składamy tak samo jak w przypadku rękawów i zszywamy. 
  • Miejsce zszycia ściągacza powinno znajdować się na środku tyłu bluzy

A tak wygląda już cała bluza:



Wykrój możecie też pobrać tutaj w wersji angielskiej :)

***

Jeśli spodobał Ci się ten tekst - zostaw koniecznie komentarz, będzie to dla mnie znak, że jesteś i lubisz mnie czytać :)

Będzie mi bardzo miło jeśli polubisz mój profil na Facebook :)


You Might Also Like

13 komentarze

  1. jestem pod wrażeniem...mi nawet z maszyną takie cudeńko by nie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) czasem warto spróbować! To był mój pierwszy raz :)

      Usuń
  2. Brawo, super tutek. Skorzystał na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super dzięki za wskazówki :) a gdzie można kupić ściągacz polecisz coś ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna :) podziwiam talent :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna ta bluza wyszła,ach, chyba uszyje coś dzisiaj, co prawda święto, ale szycie to przyjemność a nie praca :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna - czasem żałuje, że nie potrafię sama szyć. Bo to co oferują sklepy to woła o pomstę do nieba :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialnie wyszła ♡ Zazdroszczę zdolności :) Pozdrawiam ciepło :) Asia

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna bluza, chyba też taką uszyję, fajny tutek :)
    Pozdrawiam
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie wyszła.

    OdpowiedzUsuń

Subscribe