Bezpłatne warsztaty dla kobiet w ciąży i rodzin z małymi dziećmi

19.2.16



Będąc w ciąży szukałam inspirujących spotkań, na których mogłabym dowiedzieć się czegoś nowego na tematy okołoporodowe oraz wychowania dziecka. W domu czytałam poradniki i przeróżne blogi. Jednak zawsze mi czegoś brakowało - mianowicie wyjścia “do ludzi”. Zapisywałam się na coraz to nowe spotkania i dzięki temu miałam okazję poznać nowych ludzi oraz podczas 3-godzinnych spotkań poznać i zrozumieć tematykę macierzyństwa. Zadacie mi pytanie czy warto? Oczywiście, że tak. Chociażby ze względu na fakt, że są to darmowe warsztaty i wystarczy po prostu zarejestrować się na nie na stronie organizatora lub mailowo. Poza tym na tego typu spotkaniach otrzymasz bezpłatne próbki i jest szansa porozmawiania z ekspertami. Zazwyczaj organizowane są konkursy, w których można wygrać ciekawe nagrody z wyprawki dla naszego malca. Poniżej przedstawię Wam warsztaty, na których ja byłam w Poznaniu:


1. Świadoma Mama - Projekt Świadoma Mama powstał w 2010 roku w głowie Doroty Jaworskiej. Podczas warsztatów w części praktycznej jest możliwość zapoznania się z zasadami pierwszej pomocy, chustonoszenia, prawidłowej pielęgnacji dziecka, karmienia czy też masażu shantala. Oprócz tego jest możliwość poznania znanych osób, które wspierają kampanie. W projekcie brały udział m.in.Katarzyna Bujakiewicz, Paulina Holtz, Małgorzata Pieńkowska. Warsztaty odbywają się na terenie całej Polski m.in. we Wrocławiu, Szczecinie, Koszalinie, Lublinie i….w Poznaniu. 

Jeśli jesteś z Poznania lub mieszkasz niedaleko to zachęcam- 25 lutego br. odbędzie się spotkanie dla: 
- rodziców dzieci do lat 3 w godzinach: 11:00 - 15:00 
- kobiet w ciąży w godzinach 16:00 - 20:00 

Jeśli chcesz się zapisać zajrzyj TUTAJ
Organizatorzy zazwyczaj zapewniają kącik dla maluchów oraz wodę.

2. Mamo to Ja - warsztaty organizowane również dla: 
- rodziców dzieci 0-1 - “Jestem Mamą” (11:00 - 14:30
- kobiet w ciąży - “Będę Mamą” (17:00 - 20:30

Kluczowym tematem jest żywienie niemowląt, dbałość o rytuały w życiu mamy i malucha, jego bezpieczeństwa oraz szczepień. Organizatorzy przygotowali dla każdej uczestniczki/uczestnika upominek oraz mały poczęstunek, a dla najaktywniejszych uczestniczek upominek. Warto wypełnić ankietę w trakcie spotkania i odpowiedzieć na pytanie: “Z czym Ci się kojarzy Mamo to ja”. Mnie się udało zaciekawić swoją pracą jurorów i wygrałam prezent!

Oczywiście jest przygotowana mata dla maluchów oraz przewijak z pieluszkami. W tych warsztatach brałam udział zarówno w ciąży, jak i z malutką G.




Więcej przeczytasz na stronie organizatora - babyonline.pl.

3. Bezpieczny maluch - spotkania są organizowane w ramach Kampanii Bezpieczny Maluch. Kluczowym tematem jest pierwsza pomoc prowadzona przez ratownika medycznego oraz “Bezpieczeństwo dziecka w podróży” prowadzone przez eksperta. Bardzo rzeczowo i dokładnie została przeprowadzona nauka pierwszej pomocy oraz wyboru fotelika. Mamy możliwość obejrzenia co się faktycznie dzieje z kobietą w ciąży nie zapiętą pasami oraz jak zachowuje się fotelik dziecka w trakcie wypadku. Naprawdę polecam! Organizatorzy przygotowali również tematy towarzyszące tj.: pielęgnacja skóry kobiet w ciąży, żywienie niemowląt, komórki macierzyste świadoma inwestycja w przyszłość. Jednym słowem to co oferują nam pozostałe warsztaty. 



Miło wspominam to spotkanie, ponieważ byłam na nich wraz z moim mężem. Brał on udział w pokazie (był kobietą w ciąży) i dzięki temu otrzymaliśmy zestaw startowy dla malucha. Zdjęcia mu zrobiłam i pamiątka jest dla córki! 



Warsztaty również organizowane są w kilkunastu miastach w Polsce. 
Najlepiej zajrzeć na stronę, bo trochę ich jest: http://bezpiecznymaluch.com.pl/warsztaty


Najbliższe spotkanie w Poznaniu odbędzie się 7 kwietnia br. Szczegóły TUTAJ.

4. Planeta Dziecko - to również cykl bezpłatnych spotkań dla przyszłych i obecnych rodziców. Nie są one dzielone na kobiety w ciąży i te będące już mamą. Minus warsztatów - późna godzina, jeśli masz zamiar przyjść z maluszkiem. Warsztaty trwają od 16:00 do 19:00. Liczba miejsc jest ograniczona, ponieważ zazwyczaj prelekcja odbywa się w jednej sali wykładowej, a nie tak jak np. w przypadku “Mamo to Ja” (3 duże sale wykładowe w Hotelu). Organizatorzy oferują podobną tematykę co poprzednie wydarzenia tzn.: rozwój i pielęgnacja dziecka, powrót do formy po ciąży czy prezentacja fotelików i wózków. Moim zdaniem wykłady były bardzo podobne do poprzednich warsztatów (czasami zdarzały się nawet identyczne wykłady). Nowością dla mnie był wykład na temat mowy dziecka i sposobu wyrażania się do malucha. Było to coś nowego i utkwiło mi w pamięci. Spotkania odbywają się też w kilkunastu miastach w Polsce m.in. Skierniewice, Bydgoszcz, Radom, Kielce, Kraków, Olsztyn, Elbląg. 


W Poznaniu najbliższe warsztaty odbędą się: 9 kwietnia br. w Hotelu Ikar w godzinach od 16:00 do 19:00. Warto się wybrać, bo w tym roku jednym z ekspertów będzie Dorota Zawadzka - “Polska Superniania”
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

Jeśli jesteś kobietą w ciąży lub młodą mamą to zachęcam do skorzystania z w/w spotkań. Być może są jeszcze organizowane jakieś o których nie słyszałam, a chętnie się dowiem. Daj znać ;)

You Might Also Like

0 komentarze

Subscribe