Jak radzić sobie ze zgagą w ciąży?

22.3.16


Zgaga w ciąży to jeden z tematów, które (poza mdłościami) chciałybyśmy uniknąć. U mnie mdłości nie było, ale za to pojawiła się zgaga - na szczęście dopiero w ostatnich miesiącach. Właściwie nie wiem skąd się pojawiła, bo starałam się nie jeść za późno. Myślę, że objawy były spowodowane uciskiem powiększonej macicy na jelita i żołądek. Mówi się, że dobrym sposobem na uniknięcie zgagi jest unikanie wszelkiego wysiłku. A czym jest dla nas wysiłek w ciąży? Może to być: zawiązywanie sznurowadeł, przyniesienie zakupów, schylenie się po jakiś przedmiot czy też odkurzanie. Ale jak tego uniknąć jeśli siedzi się samej w domu, a mąż w pracy, a wszystkie czynności trzeba wykonać? Najlepiej jeśli rozplanujesz sobie posiłek długo przed wyjściem na spacer czy sprzątaniem. Odczekaj na przykład godzinę. Odpocznij spokojnie po jedzeniu. 


Poniżej przedstawię Wam moje sposoby na zgagę:
  • zminimalizowanie spożywania: kawy, czarnej herbaty, słodyczy i napojów gazowanych oraz tłustych, pikantnych i ciężkostrawnych potraw 
  • spożywanie migdałów, które przy okazji dostarczają naszemu organizmowi magnez i wapń - niezbędne w ciąży 
  • spożywanie codziennie szklanki mleka - ciepłego, nietłustego ok 1,5% 
  • szklanka wody z miodem i octem jabłkowym (po jednej łyżce każdego ze składników) 
  • ostatecznie: zakup w aptece pastylki do ssania na zgagę - jak już mi nie przechodziło kupiłam lek o nazwie Rennie 
Jeśli w/w sposoby nie pomogły - udaj się koniecznie do lekarza. Moje rady mają na celu Tobie pomóc, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i to, że na mnie zadziałało - nie jest powiedziane, że Tobie pomoże - każdy przypadek jest indywidualną sprawą.

A wy jak sobie poradziłyście ze zgagą?

You Might Also Like

1 komentarze

  1. ja będąc w ciąży zmagałam się właśnie ze zgagą (tylko!! :D) i mi pomagało własnie mleko. ale nie lubie samego mleka, piłam zimne kakao :P . o migdałach słyszałam, ale nie probowalam.

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Subscribe